Тук ще разгледаме един от многото подправяния на извори - крайно съмнителен текст на имп. Константин VII Багренородни, лекомислено пренебрегнат от българските историци, въпреки, че засяга радикално българската история. Става дума за известния на мнозина § 42 от „За управлението на империята”, ГИБИ V, стр. 216-217 , в който се споменава т. н. Черна България: „ ... От Босфора започва устието на Меотийското езеро, което от всички се нарича море, поради големината му. В това Меотийско море се вливат много и големи реки. От северната му страна се влива Днепър и русите преминават в Черна България, в Хазария и Сирия.” Говорим за Азовско море, което при хубаво време и добър бинокъл се вижда от Влахернския дворец. Трагикомичното твърдение на добре образования император, че в Азовско море се вливат много и големи реки се конкурира само с онова идиотско описание на „стара велика Вулгария” на Теофан и патр. Никифор, в което се твърди, че Волга и Дон се съединяват и се вливат общо в същото Азовско море. Вижда се обща, близка и тенденциозна обърканост между Багренородни, Теофан, Никифор и Анастасий Библиотекар, която подсказва общо авторство. В Меотида се влива само една голяма река – Дон, а Днепър няма допирна точка с морето, при това Багренородни перфектно знае това, след като описва пътя на русите от праговете на Днепър покрай устието на Дунав и чак до Константинопол. Земите около Меотида са стари римски и ромейски владение от векове не представляват тайна за никого. Няма и капка съмнение, че този идиотски текст, който сякаш е писан специално за български историци, не може да е излязъл изпод перото на императора и е късна добавка, направена от онзи, който държи в касата си съчиненията му. Единствения заподозрян в случая е Ватикана. Всъщност, истинския акцент в текста е така любимата на днешните татари, чуваши, башкири и тогавашните ватикански мутри - „Голяма или Волжка Вулгария”. Малко по-късно – в началото на 16 век Черната, всъщност Тъмната Вулгария е префасонирана на Голяма Вулгария (Вилхелм Де Рубрук, Джовани Карпини), а на финала – Стара, че на всичко отгоре - велика Вулгария, плюс малко добавени екстри като Онгъла, Аспарухчо с туристическа агенция „Византия тур” и тейко му кир Кубратос.
Всеки, който познава капиталния ми труд за фалшивата Волжка България и псевдоволжките българи („Как бяха измислени волжките българи. Технология и хронология на измамата - https://iliyanv.blog.bg/history/2016/02/01/kak-biaha-izmisleni-voljkite-bylgari-hronologiia-i-tehnologi.1426594 ) знае, че Ибн Фадлан изобщо не споменава такова географско или политическо наименование, а местния туземски вожд и неговите трима колеги са кротки васали на хазарския хаган и с неговата благословия предоставят хотелски и логистични услуги на минаващите нагоре-надолу по реката търговци, като не забравят чинно да си платят данъка на шефа. Страната на волжките туземци се нарича „страна на сакалибите”, а Болфар е една голя поляна със стотина шатри, ситуирана близо до брега на Волга, където отсядат русите с техните роби и стоки. Фадлан прави пътешествието си през 921, пише пътеписа си арабски през следващата 922, а Багренородни завършва съчиненията си около 950 г., т.е. в същия исторически период и няма в Цариград да познава съчинението на арабина, за което във Византия узнават чак през XIII век. А дори и да го познават, в него, а и във всички останали сведения, с изключение пак на два ватикански подправени пътеписа (Рубрук и Карпини), такова животно като Голяма, Малка, Средна, Волжка и проч. Българии няма. Ето как и само по логически път и без техническа експертиза на хартията, на която са експонирани ватиканските ментета се стига до категорично заключение, че Багренородни не е и не може да бъде автор на текста. По същата схема ватиканската фалшификация стара голяма Вулгария по-късно е приложена и спрямо Теофан, патр. Никифор, Анастасий Библиотекар. Менте-сведението на имп. Багренородни е по-семпло, но то има задача само да направи съпорт на основните „извори”.
14. б. ОЩЕ ЗА ВАРНА И ВАРНЕНСКИЯ КРАЙ
14. в. ОЩЕ ЗА ВАРНА И ВАРНЕНСКИЯ КРАЙ
Не съм приритал да публикуваш дългичкия ми коментар :).
Много държа обаче да се запознаваш по-обстойно с материалите, преди да пишеш.
Нали си историк :):):)?
Или не си?